hodnocení zápasů proti Jesenicím starší přípravka (1.5.) a Jesenicím mladší žáci (5.5.)

06.05.2013 21:05

     Tak jako ono to tenkrát bylo? ....už vím. Všechno to začalo tak, že jsme se o volný den - státní svátek, připravovali na soupeře, který v jarní části sezony překvapivě začal bodovat a prohánět všechny zbylé soupeře. Prvý jarní zápas (pokud nepočítám přípravu o soustředění) jsme po bojovném výkonu remizovali 2:2 a nyní se připravovali na odvetu v rámci okresního poháru. ...No a jak to bylo dál? prvých deset minut ukázalo, že výkon Jesenic v prvém zápase nebyl náhodný a že to bude urputný soupeř. Na obou stranách padly dvě branky a zdálo se, že tentokráte bude branek padat opravdu hodně ...no a padalo. Bohužel do naší branky. To co se odehrálo v druhé části prvého poločasu  doufám, že už nikdy nezažiju. Byl jsem na hřišti co by rozhodčí a bezmocně koukal, jak soupeř nás s přehledem rozebírá, jak zkušení hráči stojí jako pecky, jak chtějí vystřídat jen proto aby se dostali ze hřiště, jak poté, co jim uteče hráč soupeře, jen bezmocně mávnou rukou a odmítají cokoliv dělat pro tým. Byl jsem jak v Jiříkově vidění a nechápal. Naprosto po zásluze jsme do poločasové přestávky odcházeli za stavu 5:2 v náš neprospěch.

 

     O poločase jsme si řekli to co jsme si řekli. Naši hráči nemuseli slyšet, jak se hraje fotbal. Museli pochopit, že se dá hrát proti jakémukoliv hráči, že každý hráč jde obehrát, proč je důležité a jak zdvojovat hráče, že fotbal je týmová hra a proč je týmovou hrou. Bylo toho více, ale vše zde vypisovat nebudu.

 

     A tak jsme šli do druhého poločasu. Kluci byli namotivováni a věřili jsme, že se zápasem se pokusí ještě něco udělat.  Dovolím si tvrdit, že jeho průběh silně ovlivnila naše rychlá branka, kterou se nám podařilo vstřelit, tím snížit na 5:3 a to jsme potřebovali. Naši hráči byli politi živou vodou, sami se nabudili a utvrdili se v tom,, že nic neni rozhodnuto. Přestože soupeř i nadále měl nějaké šance, tak ale jeho hlavního hráče jsme dokázali eliminovat a tento se již neprosadil. Musím napsat, že hra byla tvrdá, byl jsem nucen proti nám odpískat několik přímých kopů vesměs za fauly na onoho jednoho hráče. Nicméně žádný z faulů nebyl jakkoliv zákeřný a drtivá většina pramenila z důsledné hry, která se však dostala za meze pravidel. Oceňuji i trenéra Jesenic, který sám umravnil fanoušky hostí, kteří faul viděli v každém kontaktu. Kultura u dětských utkáních je nesmírně důležitá a každý rodič by si toto měl toto uvědomit. Výkřiky z tribuny ve stylu, tak ho taky shoď když tě strčil (strč, zfauluj ..už si nepamatuji přesně) na dětská utkání příliš nepatří. Já jsem asi moc přecitlivělý, ale mě vadí i hlášky typu ,,a teď dostanete kotel,, apod. Je třeba si uvědomit, že utkání hrají děti, a například tímto shazuji výkon soupeře, kupodivu rovněž dětí, dětí kteří když se mohou potkat v okresním výběru, kteří mohou chodit spolu do třídy apod. a není absolutně důvod vyvolávat mezi jednotlivými týmy nějaké averze. Naopak. proto si cením pozvání vedoucí mužstva Jesenic na jejich turnaj a cením si ho, ač ho nemůžeme přijmout (kolize termínů) ...konec úvahy na toto téma, to jsem zde původně nechtěl rozebírat....

 

každopádně naši hráči byli druhý poločas jako vyměnění. V našem projevu byla kombinace, rychlost a patřičné nasazení. A protože tribuna našich rodičů kluky hnala dál a ještě do většího nasazení (povzbuzováním :-) a hezké akce odměnila potleskem, podařilo se nám zápas zvrátit a zvítězit 6:5. Na konci si pak kluci vyslechli velký potlesk, který si zasloužili. Věřím a jsem přesvědčen, že potlesk byl určen všem hráčům (SKP i Jesenic) protože zápas to byl pro oba týmy nesmírně těžký a výkony byly skvělé.

Jen díky výkonům v druhém poločase nebudu nijak dále pitvat poločas prvý, ale doufám, že kluci dostali lekci, že zápas se hraje od první do poslední minuty a vždycky se snažím týmu pomoci, co jen to jde. A co natom, že mě obehrál nějaký hráč, já jsem ho alespoň brzdil a dal čas zbytku týmu aby se vrátil a další mě mohl zastoupit, já pak mohu opět vypomoci obraně. Hra bez míče obsazovat, když se brání, uvolňovat se když útočíme. Každý hráč, který je na hřišti v ten okamžik hraje, nejen ten, který má míč.

 

jednotlivce hodnotit nebudu, neb všichni hráči do jednoho si zaslouží za druhý poločas pochvalu.

 

 

V neděli odpoledne jsme pak nastoupili proti stejnému soupeři, tentokrát ale v kategorii mladších žáků. Soupeř přijel v plné sestavě a abychom nezapomněli, tak přijel i hráč Bešík :-). Zde již pouze velmi stručné hodnocení. Týmová hra s velmi nebezpečnými protiútoky, velice kvalitní výkon našich brankářů a soupeřova smůla v podobě cca 4 tyček způsobila, že jsme do přestávky odcházeli s vedením 1:0. I v druhý poločas jsme předváděli komplexní hru, která byla tvořena zejména:

- jistotou v bráně

- jistou obranou, která se snažila tvořit hru do stran, obránci hledali komu nahrát

- rychlým přechodem přes záložníky

- velice dobrým přenesením hry a tím zvětšením hrací plochy

 

a tak i navzdory tomu, že ,,ošklivý a zlý,, rozhodčí nám nebyl nakloněn (proč asi)  jsme nic nevypustili a s výrazně starším soupeřem remizovali 3:3. O tom proč rozhodčí třetí branku v naší síti uznal můžete diskutovat, spekulovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete udělat, diskutovat můžeme i o tom, zda to skutečně ofside byl či nikoliv. Rozhodnutí ale padlo a mnozí asi víte, proč jsem takto jako rozhodčí rozhodl. Oceňuji, že jsem své rozhodnutí já i mé kolo přežili :-D, kluci byli velmi disciplinovaní. Trochu si po mém výroku zažbrblali, ale co je nejdůležitější. Akceptovali rozhodnutí rozhodčího, žádné demonsttrativní odcházení ze hry, žádné řeči, že to nemá cenu a podobné gesta fotbalových primadon a baletek. Zamakali a jeli dál až do konce zápasu. Toto jim dalo neskutečně více, než když bych spornou situaci posoudil obráceně a branku do naši sítě neuznal. Takže asi tak :-)

 

Kluci umí hrát fotbal, mnoho se toho musí ještě učit, ale doufáme, že naším trenérským přístupem jim dáváme do dalšího fotbalového života základ, na kterém budou moci další trenéři pracovat. Za nedělní zápas děkuji všem hráčům za kvalitní a týmový výkon.

 

trenér